کلید برق

کلید ها و پریز ها از ابزار کنترل جریان برق هستند و حضور آنها در مدارات الکتریکی امری غیر قابل چشم پوشی است. به وسیله آن ها است که جریان برقی به راحت ترین شکل ممکن در اختیار ما قرار می گیرد پس می توان گفت که حضورشان در خانه بسیار مهم است.

 

کلید ها

کلید ها ابزاری هستند که به وسیله آن ها جریان برق مدار وصل یا قطع می شود، کلید ها دارای انواع مختلفی از جمله، کلید تک پل که از یک نقطه یک مصرف کننده را کنترل می کند، کلید دوپل که دو مصرف کننده را از یک نقطه کنترل می کند، کلید تبدیل یک مصرف کننده را از دو نقطه کنترل می کند و کلید صلیبی که امکان کنترل یک گروه مصرف کننده را از چند نقطه برای ما فراهم می آورند.

کلید های لمسی یا کلید های مجهز به حس گرهای حرارتی

این کلید ها ظاهر زیبا تری نسبت به کلید های قدیمی دارند، این نوع کلید ها با حس گرمای دست و انگشتان فرمان قطع یا وصل شدن جریان برق را صادر می کنند، این کلید ها که به کلید های لمسی مشهور هستند، بیشتر در تاسیسات خانه های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرند.

کلید های مجهز به حس گرهای حرکتی  

این کلید ها برای صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار مناسب هستند، چرا که با توجه به حضور افراد در فضا روشن می شوند و با خارج شدن فرد از فضا خاموش ، بنابر این اگر در زمینه خاموش کردن چراغ ها آدم فراموش کاری هستید، این نوع چراغ ها برای هم مقرون به صرفه و هم مناسب تر هستند.

کلید های تایمری

کلید های تایمری هم که کاربردشان بیشتر در محل هایی چون مسیر راه پله حیاط یا پشت بام است که نباید چراغ دائما روشن بماند در زمان های مختلفی قابل تنظیم هستند و با توجه به نیاز شما از روی دستگاه تایمری که به آن متصل می شوند تنظیم می گردد  .

کلید های مدرن

بعضی از کلید های مدرن به این صورت تنظیم می شوند که روی هر کلید برای یک اتاق قسمت های مشخصی را می توانید تعریف کنید؛ مثلا یک کلید چهار بخشی که یک قسمت آن به چراغ بالای تخت مربوط می شود یک قسمت آن چراغ بالای در ورودی  را به همین شکل تنظیم کنید تا تنها با استفاده از نزیک ترین کلیدی که در اطاقتان هست بتوانید نور تمام اتاق را تنظیم کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × یک =

error: Content is protected !!